دانشنامه روانشناسی مردمی
علیرضا نوربخش (مشاور بالینی)

روز جهانی کودک

کودک

روز ۲۰ نوامبر از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی کودک نام‌گذاری شده است. این روز برای یادبود و به افتخار کودکان، روز کودک نام گرفته است. در این روز مجمع عمومی سازمان ملل و در سال ۱۹۵۹ اعلامیه حقوق کودک و هم‌چنین در سال ۱۹۸۹ کنوانسیون حقوق کودک به تصویب رسیده است.

پیش از این و در سال ۱۹۴۶ و بعد از پایان جنگ جهانی دوم، مجمع عمومی سازمان ملل به منظور حمایت و پاسداشت کودکان سازمانی به نام “یونیسف” ایجاد کرد. روز جهانی کودک بهانه‌ای است که همه مردم جهان فارغ از مذهب و ملیت و نژاد به مسائل مبتلابه کودکان در جهان بیاندیشند و برای حل معضلات کودکان چاره تدبیر کنند.

مسائلی از قبیل کودکان کار، ازدواج کودکان، اعتیاد کودکان، خشونت علیه کودکان، کودکان و جنگ، اعدام کودکان و … می‌تواند موضوعات مهمی باشد که باید برای حل مشکلات آن چاره اندیشید.

کودک
کودک

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
* درود بر شما که با حمایت خود و دعوت دیگران به مطالعه این مطلب و دیگر مطالبم، به من انگیزه می دهید. لطفا در کامنت ها و مباحثات شرکت کنید و پرسشگر باشید. جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با شماره ۰۹۳۵۵۷۵۸۳۵۸ در تلگرام یا ایمو هماهنگ نمایید. همچنین می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۷۲۸۷۱۲ تماس بگیرید. *

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نفس
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۰۲:۴۶

واقعا خیلی دردناکه که کودکان به جای بازی وتحصیل درحال کار کردن و گدایی باشن درسته ما روز جهانی کودکان کار یا روز کودک داریم ولی متاسفانه امار کودکان کار رو به افزایش است واین خیلی ناراحت کننده س…
وصد افسوس که این بچه ها لذتی از دوران کودکی خود نمیبرن….