کنکور ۱۴۰۳ روانشناسی
دانلود سوالات و پاسخ نامه کنکور 1403 روانشناسی
با توجه به مطالب و مقالات سایت دانشنامه روانشناسی مردمی، داوطلبان می توانستند به اکثر سوالات کنکور پاسخ دهند.
دکتری روانشناسی ۱- ۱۴۰۳ : کلید اولیه دکتری روانشناسی ۱- ۱۴۰۳
دکتری روانشناسی ۲- ۱۴۰۳ : کلید اولیه دکتری روانشناسی ۲- ۱۴۰۳
دکتری علوم تربیتی ۱۴۰۳ : کلید اولیه دکتری تربیتی ۱۴۰۳
ارشد روانشناسی ۱۴۰۳ : کلید اولیه ارشد روانشناسی ۱۴۰۳
ارشد علوم تربیتی ۱۴۰۳ : کلید اولیه ارشد علوم تربیتی ۱۴۰۳
ارشد مشاوره ۱۴۰۳ : کلید اولیه ارشد مشاوره ۱۴۰۳
پاسخ تشریحی کنکور دکتری روانشناسی ۱۴۰۳
پاسخ رشد و شخصیت دکتری ۱۴۰۳
۱-گزینه ۲ : فرزند پروری طولانی مدت منجر به سندروم آشیانه شلوغ می شود.
۲-گزینه ۳ : https://public-psychology.ir/1397/11/midlife-crisis/
۳-گزینه ۱ : ۱۳۹۸/۰۵/diseases-related-to-chromosomes
۴-گزینه ۴ : بحران تضادورزی کودک در مرحله شخصیت گرایی اتفاق می افتد.
۵-گزینه ۳ : اصل تناوب کنشی : شکل گیری سازمان روانی در گذار از مراحل به لحاظ عاطفی و شناختی ناپیوسته است.
۶-گزینه ۱ : https://public-psychology.ir/1399/02/identity-status/
۷-گزینه ۲ :
۸-گزینه ۴ :
۹-گزینه ۳ :
۱۰-گزینه ۴ :
۱۱-گزینه ۲ :
۱۲-گزینه ۲ : https://public-psychology.ir/1394/04
۱۳-گزینه ۱ :
۱۴-گزینه ۳ :
۱۵-گزینه ۲ : https://public-psychology.ir/1393/01/
۱۶-گزینه ۴ :
۱۷-گزینه ۲ : https://public-psychology.ir/1392/04/
۱۸-گزینه ۳ :
۱۹-گزینه ۳ : https://public-psychology.ir/1392/04/
۲۰-گزینه ۲ : https://public-psychology.ir/1396/03/9637/
پاسخ تشریحی کنکور ارشد روانشناسی ۱۴۰۳
درس علم النفس ارشد
۲۶ – غرائز
۲۷ – جسمانیه الحدوث و جسمانیه البقا بودن نفس
۲۸ – درخت و میوه
۲۹ – در جای خود میگذارد
۳۰ – رانه (drive)
۳۱ – آیا در خود نمیاندیشید که خداوند آسمانها و زمین و آنچه در آنهاست را خلق نکرده الا به حق؟
۳۲ – حسابکشی شریک از شریکش
۳۳ – نیت
۳۴ – فطرت – ناخودآگاه جمعی
۳۵ – پرداختن به آسیبها و اختلالات روانشناختی
۳۶ – عقل – سطوح
۳۷ – نظری – عملی
۳۸ – بدون تأمل و ناسنجیده
۳۹ – علقه
۴۰ – بالمستفاد
درس آمار و روش تحقیق ارشد
سوال ۴۱- ۲۴۰
سوال ۴۲- تجمعی
سوال ۴۳- گزینه ۱
(۲۰ فاکتوریل) تقسیم بر ( ۹ فاکتوریل ضربدر ۷ فاکتوریل ضربدر ۴ فاکتوریل)
سوال ۴۴- ۰/۵
سوال ۴۵- ۰ و ۲۰
سوال ۴۶- یک توزیع احتمالی گسسته است
سوال ۴۷- ۱۶
سوال ۴۸- ۱۲
سوال ۴۹- هر دو آزمون مفروضه همگنی شیب خط رگرسیون را دارد
سوال ۵۰- ۰/۸
سوال۵۱- کنترل واریانس
سوال۵۲- درک و فهم پدیده های مورد مطالعه
سوال۵۳- پس رویدادی
سوال ۵۴- تعمیم یافته ها
سوال ۵۵- کنترل متغیرهای فرعی
سوال ۵۶- فی
سوال ۵۷- خودپنداره با سطوح سه گانه
سوال ۵۸- گروه های بزرگ
سوال ۵۹- تک موردی
سوال ۶۰- ترستون
درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی
۶۱- حمله خواب
۶۲- اجتماعی بازداری نشده
۶۳- آماج
۶۴- کم توانی ذهنی – اختلالهای هیجانی رفتاری – ناتوانی یادگیری
۶۵- آموزش راهبردهای فراشناختی عملکرد دانش آموزان دارای اختلال یادگیری را بهبود می بخشد
۶۶- نارسایی توجه/بیش فعالی
۶۷- تسریع رادیکال
۶۸- بی اعتنایی – دروغگویی – پرخاشگری
۶۹- مبتنی بر نقاط قوت
۷۰- میزان رفتارهای ضد اجتماعی
۷۱- نیستاگموس
۷۲- تورت
۷۳- بیماری ورونیکه
۷۴- زبان غیرواقعی
۷۵- پنج ساله تاخیر تحولی بیشتری دارد
۷۶- نقص در بازداری پاسخ
۷۷- مصاحبه با والدین قبل از دیدار با کودک
۷۸- رت
۷۹- سابقه دوره های اختلال افسردگی اساسی
۸۰- کوتاه مدت – بلندمدت
درس روانشناسی رشد
۸۱- گزینه ۴ : میکروسیستم
۸۲- گزینه ۳ : شناختی
۸۳- گزینه ۴ : اصول اخلاقی جهانشمول
۸۴- گزینه ۴ : سیال
۸۵- گزینه ۱ : لابووی ویف
۸۶- گزینه ۲ : میکروژنتیک
۸۷- گزینه ۱ : معوق
۸۸- گزینه ۱ : حفظ هنجارها
۸۹- گزینه ۲ : افسردگی
۹۰- گزینه ۱ : تفاوتهای چشمگیر موجود میان نوزادان پسر و دختر، معدود است.
۹۱- گزینه ۲ : بافتی
۹۲- گزینه ۴ : زایندگی بالا
۹۳- گزینه ۴ : سومین واکنشهای دوری
۹۴- گزینه ۳ : میانسالی
۹۵- گزینه ۲ : ابتکار در برابر احساس گناه
۹۶- گزینه ۳ : همانندسازی
۹۷- گزینه ۴ : خودگردانی
۹۸- گزینه ۲ : روانپریش
۹۹- گزینه ۱ : ورنر-روسو-مونتسوری
۱۰۰- گزینه ۱ : مراقبت
درس روانشناسی بالینی
۱۰۱- مواجه و پیشگیری از پاسخ
۱۰۲- درجاماندگی
۱۰۳- مشاهده
۱۰۴- مبالغه در مورد بیماری خود
۱۰۵- درونی
۱۰۶- ساختارگرایی
۱۰۷- نمیتوان مفهوم سن را به صورتی کاملا مستقل از سن واقعی تعریف کرد.
۱۰۸- مستقیم سازمانیافته
۱۰۹- فرافکن
۱۱۰- اداره وابستگی
۱۱۱- بازخورد زیستی
۱۱۲- اجتناب
۱۱۳- افسردگی
۱۱۴- حساسیتزدایی منظم
۱۱۵- تفاهم
۱۱۶-محدود کردن
۱۱۷- تمرکززدایی
۱۱۸- خلقی- شخصیت ضداجتماعی- اضطرابی
۱۱۹-انسانگرایی
۱۲۰- گشتالتدرمانی
درس روانشناسی عمومی
۱۲۱-پیش عملیاتی
۱۲۲-شخصیت
۱۲۳-نسبتی ثابت
۱۲۴-تنبیه منفی
۱۲۵-دیررس
۱۲۶-هسته مرکزی
۱۲۷-استوانهای
۱۲۸-فلسفهبافی
۱۲۹-متبلور
۱۳۰-پدیدارشناختی
۱۳۱-هویتیابی ناقص
۱۳۲-احساس گناه نسبت به احساس شرم هیجان پختهتری است.
۱۳۳-قطبیشدن گروه
۱۳۴-عدم تمرکز و گمگشتگی
۱۳۵-بصلالنخاع
درس فیزیولوژی و انگیزش و هیجان
۱۷۶- گزینه ۲ : فعال سازی مغزی
۱۷۷- گزینه ۲ : با افزایش کورتیزول و افزایش قند خون و سوخت ساز بدن که موجب کاهش تولید پروتئین ها می شود
۱۷۸- گزینه ۳ : ترشح ملاتونین را بازداری می کند و خواب را به تاخیر می اندازد.
۱۷۹- گزینه ۱ : شامگاهی
۱۸۰-گزینه ۴ : یادگیری
۱۸۱-گزینه ۲ : ارزیابی ثانویه
۱۸۲-گزینه ۴ : بازشناسی ویژگی های آزاردهنده چهره
۱۸۳-گزینه ۱ : منبع علیت – انتخاب و اراده
۱۸۴-گزینه ۲ : سپتوهیپوکامپ
۱۸۵-گزینه ۳ : ملال – اضطراب – بی تفاوتی
۱۸۶-گزینه ۱ : تغییر شناختی
۱۸۷-گزینه ۴ : شرم
۱۸۸-گزینه ۴ : افزاینده/کاهنده
۱۸۹-گزینه ۳ : بازخورد منفی
۱۹۰- گزینه ۱ : هیپوکامپ
درس روانشناسی تربیتی
۲۶۶-تفاوت بین سطح فعلی رشد کودک و رشد بالقوه
۲۶۷-باورها و نگرشهای فرد
۲۶۸-آستانه
۲۶۹-ترس یا اضطراب
۲۷۰-رابطه ضعیف بین استدلال و رفتار اخلاقی
۲۷۱-ابتدا از مثالهای مربوط و سپس از مثالهای نامربوط استفاده میکند.
۲۷۲-تاکید برر ارزیابی تکوینی
۲۷۳-تمرکز
۲۷۴-همسالان
۲۷۵-انگیزش
۲۷۶-قابلکنترل،ناپایدار و درونی
۲۷۷-بسط اطلاعات
۲۷۸-تسلطیابی
۲۷۹-تقویت افتراقی رفتارهایی با فراوانی کم
۲۸۰-تعیین رفتارهای ورودی
۲۸۱-گروههای منعطف و تجدیدپذیر،نتایج بهتری در یادگیری به همراه دارد.
۲۸۲-سیالی
۲۸۳-اشتقاقی
۲۸۴-ناتوانی یادگیری
۲۸۵-اقتدارگرایانه-مستبدانه