دانشنامه روانشناسی مردمی
علیرضا نوربخش (مشاور بالینی)

نکاتی در مورد رابطه

رابطه

زنان به اندازه مردان رابطه جنسی می‌خواهند 

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که زنان به اندازه‌ی شرکای جنسی‌شان، و حتی بیشتر، س ک س می‌خواهند. اپلیکیشن راهنمای بارداری “کیندرا” (Kindara) که این نظرسنجی را انجام داده از ۵۰۰ کاربر زن خود خواسته تا به پرسش‌هایی درباره‌ی میل جنسی‌شان پاسخ دهند.

بر اساس نتایج به دست آمده، بیش از نیمی از پرسش‌شوندگان گفته‌اند که از تعداد دفعات سکسی که در حال حاضر دارند، کاملا راضی نیستند.  ۷۵ درصد نیز اظهار داشته‌اند که دوست دارند بیشتر از سه بار در هفته سکس داشته باشند. در این میان، یک اقلیت پرانرژی ۱۳ درصدی هم گفته‌اند که تعداد مطلوب دفعات سکس‌شان، بیش از شش بار در هفته است.

درباره‌ی کیفیت سکس نیز، ۷۲ درصد گفته‌اند که طی هر رابطه جنسی‌شان به ارگاسم می‌رسند که در بین آن‌ها، عده‌ی زیادی، چند ارگاسم را در هر رابطه تجربه می‌کنند. در عین حال، بیش از نیمی از زنانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، گفته‌اند که ارتباط عاطفی، «کلید» داشتن یک سکس «خوب» است. در مقابل، ۲۳ درصد، عشق‌بازی پیش از سکس را مهم‌تر دانسته‌اند. و بالاخره این‌که ۴۰ درصد پاسخ‌دهندگان از “استرس” به عنوان بزرگ‌ترین مانع خود برای داشتن سکس نام برده‌اند در حالی که ۱۸ درصد گفته‌اند اگر بخواهند سکس داشته باشند، چیزی نمی‌تواند مانع‌شان بشود.

رابطه

زنان در ۳۱ سالگی به اوج اعتماد به نفس جنسی می‌رسند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنان در ۳۱ سالگی به اوج اعتماد به نفس جنسی می‌رسند و بودن در رابطه‌ای طولانی و عاشقانه به آن‌ها در بیان خواسته‌های جنسی‌شان شجاعت بیشتری می‌دهد.

به نقل از دیلی- میل، این تحقیق جدید که به سفارش وب‌سایت Singles247.com و با پرسش از ۲۰۰۰ نفر انجام شده، حاکی از آن است که اکثریت زنان در ۳۱ سالگی خود را از نظر تجربه جنسی بالغ می‌بینند و از اعتماد به نفس کافی هنگام سکس برخوردار هستند. هم‌چنین به نظر می‌رسد که اکثریت زنان در این سن با شکل و سایز بدن خود احساس راحتی می‌کنند.

از سوی دیگر و در کمال تعجب، بر اساس این تحقیق، زنان در سن ۲۵ سالگی به دلیل نگرانی از شکل بدن خود در کمترین میزان اعتماد به نفس جنسی قرار دارند. این تحقیق هم‌چنین نشان داده که از هر ۴ نفر، یک نفر از رابطه جنسی خود ابراز نارضایتی کرده است. نتایج این نظرسنجی که از زنان و مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله انجام شده است هم‌چنین نشان می‌دهد که مردان نیز در اوایل دهه چهارم عمر خود، یعنی در ۳۳ سالگی به اوج اعتماد به نفس در سکس می‌رسند.

با این وجود، تنها ۱۲ درصد از ۲۰۰۰ شرکت‌کننده در این تحقیق، وضعیت سکس خود را «بسیار خوب» توصیف کرده‌اند و اکثریت افراد به رابطه خود از ۱۰ امتیاز ۵ داده‌اند. حدود یک سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که شریک کنونی‌شان، بهترین تجربه‌شان در سکس نبوده است و حدود ۳۰ درصد نیز احساس می‌کنند در رابطه جنسی خود به تکرار و یک‌نواختی دچار شده‌اند. در این میان، یک پنجم از پرسش‌شوندگان اعتراف کرده‌اند که اصلا رابطه‌ جنسی ندارند.

پست های مرتبط

از سوی دیگر، ۴۰ درصد افراد معتقد بودند تعداد روابط جنسی سابق شخص، تأثیری بر مهارت او در سکس ندارد و بیش از ۵۰ درصد هم گفته‌اند که هرچه رابطه طولانی‌تر می‌شود، سکس نیز بهتر می‌شود. بر اساس این تحقیق، هرچند که ۴۴ درصد افراد به عشق در اولین نگاه باور دارند، ولی از این تعداد فقط ۲۳ درصد گفته‌اند که چند ساعت پس از اولین ملاقات با شریک خود فهمیدند که می‌خواهند با او باشند، و تنها ۱۰ درصد گفتند که از‌‌ همان لحظه اول این موضوع را فهمیده بودند.

در پایان، دانستن این موضوع شاید تعجبی نداشته باشد که آقایان سه برابر خانم‌ها آغازگر سکس هستند.

بیشتر زنان بعد از قرار پنجم آماده داشتن رابطه جنسی با دوست‌پسر تازه‌شان هستند

یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که به طور متوسط، دختران مجرد تا قرار پنجم، آماده داشتن رابطه‌ی جنسی با پارتنر جدیدشان نیستند. مطالعات پیشین از داشتن این آمادگی در دیدار سوم حکایت داشت. به نقل از “دیلی-میل”، نتایج این پژوهش که توسط وب‌سایت singles247.com و بر روی ۲۰۰۰ نفر انجام شده می‌گوید که در حالت عادی، یک زن نیاز به چهار قرار ملاقات دارد تا مناسب بودن یک دوست‌پسر جدید بالقوه را مورد قضاوت قرار دهد.

بر اساس این گزارش، زنان در جریان این چهار قرار، یک چک لیست حاوی ده سوال را به صورت ذهنی تیک می‌زنند که در آن سوال‌هایی مثل این‌‌ وجود دارد: “آیا قابل اعتماد است؟”؛ “با هم جور هستیم؟”؛ و یا “آیا می‌تواند من را بخنداند؟”

این مطالعه هم‌چنین نشان می‌دهد که یک زن پیش از آن‌که رابطه را وارد فاز جدیدی کند، انتظار دارد که با طرف مقابلش، به طور متوسط، ۱۲ گفتگوی نوشتاری و ۵ مکالمه‌ی بلند تلفنی داشته باشد و در حالت ایدآل، یک دسته گل هم دریافت کرده باشد. تماشای سه فیلم، رد و بدل کردن هفت بوسه‌ی پرشور، و خوردن چهار وعده‌ی غذایی با یک‌دیگر، از دیگر اتفاقاتی است که به احتمال زیاد پیش از صمیمی‌تر شدن رابطه، اتفاق می‌افتند.

مطالعه هم‌چنین می‌گوید که زنان پیش از آن‌که با مرد مورد نظرشان وارد رختخواب شوند، این سوال‌ها را بررسی خواهند کرد: «آیا او یک جنتلمن است؟ آیا بعد از داشتن رابطه‌ی جنسی هم ادامه خواهد  داد؟ و آیا می‌تواند کاری کند که نسبت به بدنم احساس راحتی کنم؟»

آن‌ها در عین حال به دنبال علائم هشداردهنده‌ای می‌گردند که نشان می‌دهد دوست‌پسر آینده‌شان می‌خواهد خیلی سریع صمیمی شود و یا این‌که بعد از مدتی، بیش از اندازه وابسته خواهد شد. این بررسی نشان می‌دهد که چهار نفر از هر ده نفری که زود با طرف مقابل‌شان خوابیده بودند، رابطه‌شان به خاطر آن رو به افول گذاشته است. نتایج هم‌چنین حاکی از آن است که با وجود روند در جریان تصمیم‌گیری در روزهای اول رابطه، زنان زمان بسیار کمتری در مقایسه با مردان لازم دارند تا تصمیم بگیرند که آیا در دیدار اول از کسی خوش‌شان آمده یا نه.

در این میان، یک نفر از هر ده زن، در همان لحظه‌ی اول نظر قطعی‌شان را در مورد طرف مقابل‌شان می‌دانند و نیمی از زنان نیز ظرف تنها ۱۰ دقیقه تصمیم‌شان را می‌گیرند. بر اساس این پژوهش، بزرگ‌ترین ضد حال‌ها در جریان قرار اول، بوی بد بدن و فقدان نیروی جاذبه‌ (Chemistry) است؛ خشونت کلامی در مقابل کارمندان بار یا رستوران هم یک امتیاز منفی خواهد بود. و البته نگاه مرد به زنان دیگر آن هم وقتی در قرار ملاقات است، گناهی نابخشودنی به حساب می‌آید.

شنونده بد بودن، صحب کردن از دوست‌دخترهای قبلی، و منتظر ماندن برای این‌که زن تقاضای صورت‌حساب کند، از دیگر نکات منفی دیدار اول برای مرد محسوب می‌شوند. در همین حال، یک سخنگوی وب‌سایت Singles247 با تاکید بر این‌که نتایج به دست آمده، عمومیت ندارد و در بین افراد مختلف، متفاوت است، خاطرنشان می‌کند که چه زنان بعد از ۵ دیدار، س ک س با پارتنر تازه‌شان را امتحان کنند و چه این زمان بیشتر طول بکشد، در این تردیدی وجود ندارد که زنان می‌دانند که برای گرفتن تصمیم در این‌ خصوص، دست بالا را دارند.

تمایلات جنسی انسان

زنان راحت‌تر از قبل درباره رابطه هایشان صحبت می‌کنند

یافته‌های سومین نظرسنجی ملی رفتارها و تمایلات جنسی در بریتانیا (Natsal) حاکی از آن است که تنوع شیوه‌های سکس در زنان از همیشه بیشتر شده است، اما میزان سکس آن‌ها در مجموع کمتر از همیشه است. این نظرسنجی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ و با پرسش از ۸۸۶۹ زن انجام شد، از بالا رفتن میزان س ک س در دختران زیر ۱۶ سال، س ک س هم‌جنس‌گرایان و س ک س مقعدی نسبت به دو نظرسنجی‌ پیشین دارد.

بر اساس این نظرسنجی، ۱۶ درصد زنان بریتانیایی بین سنین ۱۶ و ۴۴ سال از حداقل یک تجربه یا رابطه جنسی با شریک هم‌جنس‌ خبر داده‌اند که نسبت به نظرسنجی قبلی (۱۹۹۹-۲۰۰۱)، ۶ درصد و نسبت به اولین نظرسنجی (۱۹۹۰-۱۹۹۱)، ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این افزایش در مورد س ک س مقعدی نیز وجود دارد به طوری‌که ۱۵ درصد زنان پرسش‌شونده در نظرسنجی سوم گفته‌اند که در یک سال گذشته این نوع سکس را تجربه‌ کرده‌اند آن هم در حالی‌که در نظرسنجی‌های دوم و اول، این عدد به ترتیب ۱۱ و ۷ درصد بوده است.

یکی از دلایل این افزایش‌‌ در نظرسنجی می‌تواند این باشد که افراد راحت‌تر از گذشته در خصوص رفتارهای سکسی‌شان صحبت می‌کنند. احتمالا روش‌های متفاوت نظرسنجی نیز در این امر تاثیر داشته است. در این میان تمایل بسیاری از زنان به اعتراف به داشتن ارتباط جنسی با هم‌جنس می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک تغییر بزرگ فرهنگی باشد.

از سوی دیگر، در حالی‌که به نظر می‌رسد شیوه‌های س ک س در زنان نسبت به گذشته در حال افزایش است، اما هم‌زمان، تداوم سکس آنان نیز در حال پایین آمدن است. در سال ۱۹۹۰، میانگین تعداد س ک س گزارش‌شده‌ی زنان در چهار هفته پیش از نظرسنجی ۵ بار بود. در نظرسنجی سال ۲۰۰۱ این رقم به ۴ کاهش پیدا کرد و حالا در نظرسنجی ۲۰۱۲ به ۳ بار رسیده است.

یکی از دلایل این که مردم سکس کمتری دارند می‌تواند این باشد که آن‌ها بیش از قبل مشغولیت دارند.

پرفسور “کای ولینگ” استاد دانشکده بهداشت لندن در این خصوص می‌گوید: «امروزه شغل افراد در داخل منزل نیز ادامه پیدا می‌کند و دیگر مرز مشخصی برای آنها وجود ندارد. افراد لپ‌تاپ و آی‌پدها را با خود به تخت‌خواب می‌برند. مردم به شدت مشغول کار هستند و سرشان بسیار شلوغ است.»

۳.۷ ۳ رای ها
رأی دهی به مقاله
* درود بر شما که با حمایت خود و دعوت دیگران به مطالعه این مطلب و دیگر مطالبم، به من انگیزه می دهید. لطفا در کامنت ها و مباحثات شرکت کنید و پرسشگر باشید. جهت مشاوره تلفنی یا حضوری با شماره ۰۹۳۵۵۷۵۸۳۵۸ در تلگرام یا ایمو هماهنگ نمایید. همچنین می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۷۲۸۷۱۲ تماس بگیرید. *

4 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی اکبر
۱۳۹۶/۰۴/۰۲ ۱۸:۴۳

به نظرم زن میل به مرد نداره

فرشید
پاسخ به  علی اکبر
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۴:۱۵

آفرین اینو حیتم این نشود اون یکی

محسن سلگی
۱۳۹۶/۰۴/۲۶ ۰۰:۰۹

سلام. من محسن دانشجوی لیسانس سیاسی. سکس خیلی خوبه. مخصوصا قبل ازدواج باید سکس داشته باشی تا بتونی تجربه خوبی بدست بیاری .

نازگل
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۰۰:۵۱

عجب
خودت تنهایی به این کشف رسیدی دکتر؟😂